اطلاعاتی مفید و مختصر در مورد شبکه

  • ۰
  • ۰

سرور ابری چیست ؟

سرور ابری چیست ؟

سرور ابری یاcloud server  از جمله اصطلاحاتیست که  ممکن است امروزه زیاد به گوشتان بخورد. شاید شما اطلاعات و آشنایی زیادی با ابر، سرور ابری و خدمات سرور ابری نداشته باشید. در واقع  شما با انتخاب سرور مناسب می‌توانید تا حد زیادی هزینه های خود را کاهش دهید.

سرور ابری  یا Cloud server چیست؟

سرور ابری تقریبا مانند سرور مجازی عمل می‌کند، با این تفاوت که اطلاعات آن از راه دور قابل کنترل است. کاربر با استفاده از پنل کاربری خود و بدون نیاز به سخت افزار خاصی می‌تواند به سرور خود دسترسی پیدا کند و آن را کنترل نماید.

 بیان مفهوم ابر

مجموعه ای از کامپیوترها متصل به هم را ابر می گویند. نحوه طراحی ابر به این صورت است که قابلیت کنترل و راه اندازی از راه دور را برای یک یا چند سرویس فراهم می کند. سرویس‌ هایی از جمله سرویس ذخیره اطلاعات، استفاده از نرم افزار و... . سرور ابری از این نظر حائز اهمیت است که  اگر  در سرویس های  دیگر اتفاق یا مشکلی پیش آید، شما به سختی می‌توانید به اطلاعاتتان دسترسی پیدا کنید ولی در سرور ابری به این صورت نیست. 

حالا اینگونه در نظر بگیرید که شما ذخیره سازی و پردازش اطلاعاتتان را بین چند سیستم قوی تقسیم کرده‌اید.  قدرت و ثابت بودن این کامپیوترها باعث می‌شود که عملکرد شما بهتر و موثرتر شود. که این همان عملکرد کلی سرورهای ابری می باشد.

  • ۰۰/۰۱/۱۴
  • مهر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی